Monday 29 July 2013

SNG TP SUSAH

ipoh menangis lagi.
menangis semahu mahunya.
kalau ada bb , sure aku update - selebat ipoh nangis , lebat lagi dalam hati aku XD
well itu lah ayat mcm sedih sedih gitu.
and mmg itu la fact dia.

syukur. ayat pendek comel tp susahkan nak praktikkan?
bile hujan bukan semua suka.
ada yg marah bile hujan,
ada yg bsg bile tk hujan.
kenapalah tak bersyukur je bile Allah turunkan ape ape?
susahkan? typical manusia. 
aku pun masih belajar untuk bersyukur. yes mmg susah. 

khusyuk. benda yg ckp sng tp buatnya payah,
kalau perasan, kite boleh khusyuk if main game , texting ke, tapikan 
bila solat , time tu la otak ini mempunyai imaginasi yg tinggi ! demm yuuuu -.-
time nak angkat takbir laaa otak dh start pikir memacam.
'lapar la' , 'eh fone aku td letak mana' , 'nak makan ape karang' .
aku tk ckp benda nie untuk korang, aku ckp sbb benda nie selalu jadi kat aku.
aku tk bangga ckp aku ssh dpt khusyuk time solat.
tp tipu if aku ckp untuk dptkan khusyuk tu sng.
sbb tu if kite usaha nak dptkan khusyuk , pahala dh dibookkan untuk kite.

move on. ayat omputeh yg ni. tapi betul kan? susah nak buat.
kadang kadang rasa mcm 'ckp mmg la sng cer korg kat tmpt aku, sakit dia Allah je tahu'
dan Allah thu juga tahap mana kuat kite untuk terima dugaan Dia :')
move on nie ssh sbb ada lagi feelin syg tu dlm jantung berdegup nie. that's why susah.
dia boleh diregardkan macam ada satu beban yg menarik kite belakang but we still have to move forward. 
mcm kite seret benda 10 tan. tapi kite kena pandang depan jugak.
love someone , its has no expiring date. we still can do that eventhough we plan to move on from her/his life. we still can love them , pray for them.
org yg kite benci skrg tgh pikirkan sejuta kebaikan kite and mengharapkan benda yg baik je jd kat kite.*well said huh? 


lagipun benda apa yg sng? nak kencing berak pun susah. 
nak makan pun susah.
nak tidor pun susah.
sometimes kena dgr kata otk , and bantah kata hati,
bukan ego, tapi pasrah. 


f.n.a 


No comments:

Post a Comment

Clip Art