Monday 23 September 2013

POSTING TIME!

assalamualaikum sayang sayang.
ecehhh perasan mcm ada yg baca belog nie je aku nie -.-'
cuba baca tajuk. haaa 
wait jangan buat muke mintak siku sbb dgr laaaaa bebelan aku dulu >.<
dengar tau?
HAHAA.

Posting time!
aku nak cerita pengalaman praktikal aku. boleh tak agak agak?
kalau korg ckp tak boleh , cuba pk balik nie belog sape empunya?
dapat dah jawapan dia? :D
aku tak pernah kisah pasal praktikal ni sampailah takdir aku bawak aku ke UNIKL RCMP.
bermuleeeeeeee zaman kestressan , kenaikkan badan , and ke posting-an .

SEM 3
->Inilahh the ferst timeee ever aku praktikal. aku dapat ke hospital Seberang Jaya.
memang rasa best ye laaaa kau tatau ape ape. Then boleh berjalan jalan lak sebulan fuh kau sure laa rasa heaven nak mati lagi-2 bg org yg asyik dduk serumah dgn parents HAHA. Tapi tak best mana pun , ada jugak time stress dia. Gile laa kalau aku cakap takda. Tapi aku hadap je. Ye laa, hadapp jee selagi boleh ye dak? 
-> Time kat Sj aku rapat dgn Mr Lee.Dia suke g ICU and ward lain. Nama dah trang2 cina but kalau dgr dia ckp hmmm korg sure pk dia melayu. Aku hyper sgt time nie, di sbbkan benda itu laa ada benda robekkan jiwa :) tayah laa tau k?


SEM 4
.Sem 4 pule? ehem ehem aku posting di Salam Hospital , Shah Alam . Hospital swasta and for the of course laaaaa patient SIKIT . HAHAH. Fuh uji iman minda and nafsu kot. ye laaa aku dah biasa serabut dgn ramai pt tetiba pt ciput . mati kutu mati akal mati jiwa raga kot. Plg ramai 8 org. Tipu laa kalau ckp aku tk bosan and tk ngantuk. HAHA tapi physio di sana best. rajin ngajar .
. Disinilah tempat aku tahu aku ada TORTICOLLIS. it's like what the hell? =.= teleng??? why ME??? HAHA until now aku sakit di bhg kanan, padah ooo padahh.


SEM 5
= Okay time aku sem 5 aku posting dekat dua tempat . total posting dua bulan laa. satu tempat sebulan. and tempat aku dapat semuaaaa 'DEKAT'. Sem nie puleeee ada tempat ke Kelantan. Aku takkan lupee laa muke aku cemana time tau aku ke kelantan, I was too confident until aku sendiri tak sangka aku dapat tempat DOUBLE K! 
=KELANTAN yee? hmm bg budak sosial lagi jahat tapi comel mcm aku , of course laa culture shock kejap. sbb klantan takda ape ape . sangat takda ape ape. and memang aku pk nak balik jee HAHA tapi tapi bile aku dah biasa, physio pun layan mcm family , timbul puleeeeee love bits. Believe it , aku panggil owner centre tu Ayahanda. HAHA.
= Second K it is KEDAH! yeah! HOSP SULTAN ABDUL HALIM , sg petani . haaaaa dapat pantai timur and utaghaa baq hang HAHA. Yg nie hosp kerajaan so pt mmg 'sikit' 
and system dkt sinii canggih angat, terkial gak aku. ehem aku baru dapat duty dkt Gym and ICU . satu kes pun aku takdapat lagiii *jerit smpai keluar anak tekak!!!
=Aku serumah dgn physio sini so so ingat senang? aku pergi icu dgn dia :( jadi jadi level pressure dia hmmm tinggi. Tipu kalau ckp aku tak malu. Malu sgt weh. tapi tebalkan muke kentalkan hati. sbb aku respect dia . dia keluaran KKM. dia tahu banyak. aku nie kelas pun tak masuk lagi HAHA. so student always wrong beby. just jawab je. if kena gelak okay that's fine. if kena marah it's also fine :) learn from the mistakes sayang. 



*kalau malu nak kena marah , then buat ape kau jadi student? buat ape kau tuntut ilmu? tak salah laa kasi jawapan yg acah acah betul . kau yg nak belajar. kau yg nak memahamkan diri kau. so semua atas kau. even kalau kau kerja pun, kau masih boleh dimarah apatah lagi kau jadi student. biar bodoh asalkan jangan malas sbb kalau kau malas kau akan jadi BODOH SOMBONG. 
*org akan nampak usaha kite , org akan nampak itupun kalau kau tunjukkan and once again aku pandai berkata kata kan? well aku pandai cakap je but if nak sembang dkt diri sendiri aku belur. HAHA.
*so korg dah besar kan? dah boleh pk semua sendiri kan? kan? so it's time to be a big gurl now sayang.. 

No comments:

Post a Comment

Clip Art